Rób to co lubisz, a dzięki temu osiągniesz sukces!

Podobno najszczęśliwsi są ci ludzie, którzy robią to, co lubią. Jak osiągnąć taki sukces? To proste! Wystarczy podjąć pracę zgodną z zainteresowaniami i predyspozycjami.

 

Każdego człowieka cechują inne predyspozycje i umiejętności, dlatego w szukaniu pracy należy kierować się przede wszystkim naszymi cechami osobowościowymi. Warto mierzyć siły na zamiary i nie podejmować decyzji pod wpływem znajomych, czy rodziny. Ludzie często są skłonni podjąć się pracy tylko i wyłącznie przez wzgląd na rekomendacje kolegi/ koleżanki, nie biorąc pod uwagę swojego położenia i osobistych zdolności. Nierzadko zdarza się tak, że mimo chęci i zachęcających zarobków nie będziemy się czuli dobrze w danym zawodzie, co na dłuższą metę skutkuje zniechęceniem, a w efekcie końcowym – rzuceniem pracy.

 

W trakcie szukania pracy należy się przede wszystkim zastanowić jakie zajęcie będzie nam odpowiadało bardziej – praca z ludźmi, w terenie, czy w zamkniętym pomieszczeniu (na hali produkcyjnej, czy fabryce). Jeśli jesteśmy otwarci, empatyczni i szybko się nudzimy, warto pomyśleć nad dynamiczną pracą, w której mamy kontakt z drugim człowiekiem. Jeśli jesteśmy skryci, niechętnie poznajemy nowych ludzi i ciężko jest nam szybko nawiązać relację, lepszym wyjściem będzie praca przy produkcji, gdzie pozostajemy w bezpiecznej, dobrze nam znanej strefie.

 

Typów preferencji zawodowych jest kilka – realistyczny, badawczy, artystyczny, społeczny, przedsiębiorczy, konwencjonalny. Tego, jakim typem jesteśmy, możemy dowiedzieć się rozwiązując test osobowości, których w Internecie jest bardzo dużo. Dzięki odpowiedzi na kilka pytań dowiemy się w jakim kierunku powinniśmy się kształcić i w jakiej pracy będziemy czuli satysfakcję z wykonywanych zadań. Preferencje zawodowe powinny być ważne nie tylko dla pracownika, ale także dla pracodawcy, menadżera, osoby zarządzającej zespołem. Dzięki wiedzy na temat osobistych umiejętności, taka osoba jest w stanie efektywniej kierować pracownikami, rozdzielać pracę i egzekwować powierzone zadania. Dzięki temu cały zespół czerpie korzyści, a za sprawą zadowolenia pracowników ograniczamy rotację i minimalizujemy negatywny stosunek pracowników do firmy.